1 Temmuz 2013 Pazartesi

Ö Ğ R E T M E N İ M

Ö Ğ R E T M E N İ M

Ankara – 1976

Ö N S Ö Z

Bu kitaptaki şiirleri yazarken, sanatın gerekirliğini hiç düşünmedim belki. Şiirleri ÖZ’ün dışında örmedim. 
Onu açıkta bıraktım.
Okuyuculara, görüş ve duygularımı sergilemeye çalıştım daha çok. Kitabımı, en büyük gücümü aldığım öğretmenim Sayın Tahsin Akçaoğlu’na armağan ediyorum.
İ.Kara
*
ÖĞRETMENİM

Sana saygım sonsuzdur
Babam gibi, anam gibi
Öğretmenim
İstersen kölen olurum
Bir harfle kalmadı
Bana öğrettiğin
Yalnız bir konu var
Ki gücendiğim
Neden bana
Beni öğretmediğin
*
YALAN

Öğretmenim
Yalan söyleyene kızardın
“O, kötü şeydir
Sakın siz söylemeyin”
Derdin
Herkes yalan söylüyor şimdi
Büyükler yalan söylüyor
Küçükler yalan söylüyor
Yalanla kuruluyor
Tüm binalar
Girer miydi her yere
Kötü olsaydı yalan
Girer miydi bu kadar
*
İNSANLAR

Sen öğrettin bana
Vatanımı
Milletimi
İnsanları sevmeyi
Sen verdin bana
Duyguların en yücesini
Öyle saf
Öyle tazeydi ki ümitlerim
Şimdi öyle değilim
Yine seviyorum vatanımı
Yine seviyorum milletimi
Kendimi onlara adadım
Fakat öğretmenim
Ben insanları
Pek anlayamadım
*
YOLLAR

Verdiğin öğütler
Halâ taptaze duruyor
Seni anıyorum zaman zaman
Derdin ki
“Git dediği yola gidin
Gitmeyin gittiği yoldan
Hocanın”
Haklıymışsın öğretmenim
Usulü böyleymiş zamanın
Fakat, neden değişiyor yollar
Neden git denilen yoldan
Gitmiyoruz hep beraber
Tuhafıma giden de
Bu ya
*
TUTSAKLIK

Yüzyıllar öncesi
Nasıl satıldığını insanların
Esir pazarlarında
Senden öğrendim
Bu çağda da satılıyorlar
Bir pazarı yok meydanda
Daha ucuzlamışlar üstelik
Kendi kendini satanlar
Daha da çoğunlukta
Değişen bir şey yok
Anlıyorum öğretmenim
Tutsaklık
Tek dişli canavarın ağzında
Karnında
*
SİLÂH DEPOLARI

“Kavga etmek yok
Gürültü etmek yok
İnsanlar konuşarak anlaşırlar
Fikire, fikirle karşı çıkılır
İnsanlığın gereği budur
Bu, aynı zamanda
Bizi hayvanlardan ayıran
Başlıca bir özelliktir”
Demiştiniz defalarca
Oysa, öğretmenim
Silâh Deposu oldu dünya
Kaba kuvvet hep ortada
Söyleyin ne oluyor
Şu insanlar doğada
*
TARİH

Ne güzel anlatırdın
Tarih derslerini
Sanki o günleri yaşardık
Göğsümüz kabarır
Gözümüz yaşarırdı
Sen anlatırken
Nasıl kovardık
Üstümüze gelen kargaları
Nasıl boğardık
Apansız düşmanları
Her olayın tanımında
Yeniden doğardık
Ama öğretmenim
Es geçmişiz
Öğrenmekte içini
Ve nasıl olur
İçinden yıkmak
Kaleleri
*
İLK İNSANLAR

İlk insanlar
Çıplaktılar doğada
Örtünmeye başladılar
Sonra daha daha
Yeniden açılıyoruz şimdi
Her şeyimiz ortada
Yoksa dönüyor muyuz
Öğretmenim
İlk insanlığa
*
YILAN

İçimde çöreklenmiş
Evcil bir yılan
Doktordun sen
Boşa gitti uğraşın
Çıkartamadın onu
Asalaklığı ki
Beni de sömürüye zorluyor
Yasaklar vız geliyor
Uzanıyorum
Hakkım olmayan meyvelere
Utanmadan
Bir de o yılanı
Çıkartabilseydin içimden
Sen olacaktın öğretmenim
Beni kurtaran
“Ego” dan
*
AYIRIM

“Ağa” diyorlar
“Bey” diyorlar
“Efendi” diyorlar
Neden bu ayırım
Tüm insanlar
İnsan değil mi
Farkları ne
Birbirlerinden
Bıktım
Şu maddenin taktığı
İsimlerden
*
YAŞAMAK

Yaşamak
Bir masal gibi
Öğretmenim
Sürüngenlercesine yerde
Ya dümita
Bir ağacın tepesinde
(Kavak örneğin)
Kaf dağının arkasında
Aç bir dev
Nerden geldiği bilinmez
Bir kasırga
Yaşamak, yutulmamak
Yaşamak, düşmemek
Öğretmenim
*
ÜMİT

Ümit verdin bize
Filiz filiz
Seninle yeşerdik
Seninle güreldik biz
Hiç düşünmedik
Öğretmenim
Baharın sonunu
Yazın geçişini
Ve korkulan
Son baharı
Hiç düşünmedik
Biz
*
DERS

En önemli dersi
Vermedin bana
Nasıl döndürülür
Kocaman dolaplar
Nasıl yükseltilir
Sıfırdan binalar
Kısacası
Nasıl zengin olunur
Yoktan
Öğretmedin
Öğretmenim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder